جستجو پیشرفته محصولات

برای جذب فالوور بیشتر، پیج‌تان را بهینه کنید

میلیارد کاربر فعال روزانه که نزدیک به 40 میلیون نفر آنها ایرانی هستند! این آمار خبر از یک بازار به شدت وسیع، گسترده و البته پول‌ساز در اینستاگرام می‌دهد.

اما خب چطور می‌توانیم به این بازار دسترسی پیدا کنیم؟ با سئو اینستاگرام! در این مقاله به شما توضیح می‌دهم که چطور با سئو کردن پیج اینستاگرام‌تان، تعداد زیادی مخاطب جذب کرده و درآمد آنلاین‌تان را افزایش بدهید. با من همراه باشید.

سئو اینستاگرام چیست؟

ببینید، کلمه سئو یا SEO در واقع یک کلمه تخصصی در دنیای بازاریابی اینترنتی است. این کلمه به بهینه کردن سایت برای نمایش در موتورهای جستجویی مثل گوگل اشاره دارد. در مقاله «سئو چیست؟» بیشتر در این مورد توضیح داده‌ایم.

 

اما خب در زبان عامیانه کلمه سئو اینستاگرام، به سری فعالیت‌هایی اشاره دارد که باعث می‌شود پیج اینستاگرامی شما کاربران بیشتری جذب کرده و رشد کند.

البته خیلی از کاربران هم وقتی کلمه سئو اینستاگرام را به زبان می‌آورند، منظورشان بهینه کردن پیج برای نمایش در نتایج جستجو خود این شبکه اجتماعی یا حتی گوگل است! در مورد این 2 موضوع هم در این مقاله صحبت می‌کنم. دقت کنید که سئو اینستاگرام نیاز به تولید محتوا دارد. یعنی حتما باید محتواهای جذابی تولید کنید تا این روش‌ها تاثیر کامل خودشان را بگذارند. در مقاله «چک لیست کامل تولید محتوای سایت و اینستاگرام» به شما گفتیم که چه نکاتی را در تولید محتوا رعایت کنید.

آموزش سئو اینستاگرام

راهکارهایی که در ادامه و این بخش مقاله به شما توضیح می‌دهم، هم باعث رشد پیج و افزایش فالوور آن شده و هم باعث می‌شود در نتایج جستجو خود اینستاگرام بهتر دیده شوید. به سراغ اولین راهکار برویم:

1_ پروفایل خودتان را بهینه کنید

اولین قدم برای سئو کردن پیج اینستاگرام، بهینه کردن پروفایل است. برای شروع، این اقدامات را انجام بدهید:

_ حساب خودتان را عمومی کنید

یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که خیلی از مخاطبان تازه‌کار در حین فعالیت در اینستاگرام انجام می‌دهند، خصوصی کردن اکانت‌شان است! متاسفانه در این شرایط عملا پست‌های اکانت شما نه در اکسپلور دیده می‌شود و نه در هشتگ‌ها! بنابراین اول از همه مطمئن شوید که حساب‌تان Private یا خصوصی نیست.

_ تصویر پروفایل جذابی قرار بدهید

قدم بعدی، این است که یک عکس پروفایل جذاب برای حساب‌تان انتخاب کنید. این عکس در آینده قرار است یکی از چیزهایی باشد که مخاطبان با دیدنش، به فالو کردن اکانت شما ترغیب می‌شوند. بنابراین به جای عکس‌های بی‌کیفیت، یک عکس با تصویری بسیار جذاب قرار بدهید. ترجیحا یک لوگو با رنگ‌بندی چشم‌نواز.

اگر شرکت یا فروشگاه اینترنتی هستید بهتر است از لوگو خودتان در پروفایل استفاده کنید. این طوری مشتریان بیشتر به شما اعتماد می‌کنند. اگر می‌خواهید لوگو رایگان و جذابی برای کسب و کارتان داشته باشید، پیشنهاد می‌کنم مقاله «طراحی لوگو رایگان برای سایت و اینستاگرام» را مطالعه کنید.

_ نام کاربری مناسبی انتخاب کنید

منظور از نام کاربری، Username است. تنها خاصیتی که نام کاربری اکانت روی سئو اینستاگرام دارد، این است که در صورت رند بودن، مخاطبان آن را به یاد سپرده و می‌توانند به کمکش سریعا دوباره نام‌تان را جستجو کرده و به اکانت‌تان وارد شوند. با توجه به این، تا جایی که ممکن است یک نام تک‌کلمه‌ای برای حساب پیدا کنید. البته با توجه به اینکه اغلب نام‌های کاربری در اینستاگرام از قبل گرفته شده، احتمالا در نهایت مجبورید از علامت‌هایی مثل نقطه یا خط فاصله استفاده کنید.

نام کاربری مناسب برای پیج اینستاگرام

نکته: در صورتی که نام کاربری شما با کلمه کلیدی اصلی کسب و کارتان یکی باشد، کمی در نتایج جستجو اینستاگرام ممکن است بهتر دیده شوید.

_ به نام اکانت توجه زیادی کنید

نام اکانت آن متن کوتاهی است که دقیقا پایین عکس پروفایل قرار می‌گیرد. (با Username اشتباه نگیرید.) نامی که روی اکانت قرار می‌دهید اهمیت بسیار زیادی دارد چون وقتی کاربران کلمه‌ای را جستجو می‌کنند، اینستاگرام پیج‌هایی که کلمه مشابه را در بخش نام‌شان دارد، به آنها نشان می‌دهد.

انتخاب اسم مناسب برای اکانت اینستاگرام

مثلا الان نام اکانت اینستاگرام ما “سایت ساز و فروشگاه ساز پرتال” است. در ادامه اگر کاربران کلماتی مثل سایت ساز، فروشگاه ساز و پرتال را در اینستاگرام جستجو کنند، پیج ما یکی از پیج‌هایی است که به شما نمایش داده می‌شود.

_کلمات و جملات مناسبی در بیو قرار بدهید

بیو هم در کنار عکس پروفایل، یکی از فاکتورهایی است که روی تصمیم کاربران برای فالو کردن و نکردن اکانت تاثیر دارد. البته تاثیر بیو بسیار بیشتر از دیگر فاکتورهاست. با توجه به این، متنی در آن بنویسید که در جملاتی کوتاه، به مخاطبان بفهماند در صورت فالو کردن اکانت شما چه مزیتی شامل حال‌شان می‌شود. علاوه بر این، برای سئو اینستاگرام و دیده شدن اکانت‌تان در نتایج جستجو این شبکه اجتماعی، چند تا از کلمات کلیدی اصلی‌تان را هم در این جمله قرار بدهید.

نوشتن بایو مناسب برای پیج اینستاگرام

_حساب را بیزینسی کنید

در آخر با ورود به بخش تنظیمات اینستاگرام، حساب‌تان را از یک حساب عادی به حساب بیزینسی تغییر بدهید. راستش تا الان تحقیقات خاصی انجام نشده که نشان بدهد پیج‌های بیزینسی بیشتر از پیج‌های عادی دیده می‌شود. اما خب با توجه به اینکه اینستاگرام به پیج‌های بیزینسی اطلاعاتی در مورد رفتار کاربران و… می‌دهد، حین بازاریابی اینستاگرام اصولا در همان ابتدا حساب‌ را به حساب بیزینسی تغییر می‌دهیم.

بایو اینستاگرام اهمیت بسیار زیادی دارد و حتی می‌توان گفت که مهم‌ترین بخش پیج شماست. پس باید یک بایو جذاب و عالی داشته باشید. در مقاله «نکته برای داشتن بایو اینستاگرام حرفه‌ای» به طور کامل در مورد نحوه تهیه یک بایو تاثیرگذار را توضیح داده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید